Reklamationer & Returer

Så här gör du en retur:

Kontakta Soffdrömmar via mejl för returfraktsedel.
Mejl: info@soffdrommar.se

När vi mottagit din retur, kommer vi återbetala dig motsvarande belopp/justera din faktura. Returfraktkostnad på 69:- kvarstår. Återbetalning sker så fort vi mottagit och godkänt returen.

Viktigt att tänka på när du gör en retur

Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, gärna i originalemballage om det är i helt skick. Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong.

Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.
Du har möjlighet att öppna förpackningen och titta på det ni beställt, men vi ber er att vara noga med att få ner allting så att förpackningen är i originalskick. Alla delar måste vara med, likaså plastförpackningar och liknande. Förpackningen ska se oöppnad ut, du får alltså inte slita upp förpackningen. Inte heller skriva på originalkartongen som gör att förpackningen ser använd ut.

För produkter som omfattas av ångerrätten gäller att om produkten returneras i använt eller skadat skick har Soffdrömmar rätt att göra en nedskrivning av köpeskillingen till skäligt marknadsvärde. Som kund ansvarar du själv för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

Reklamationer & felleveranser

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud.  

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, ber vi dig kontakta oss info@soffdrommar.se. Här anger du reklamationsorsak samt bifogar bilder. När din reklamation är registrerad, kommer vi att återkoppla till dig så fort vi kan för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.   

Återbetalningar

Vi återbetalar dig hela ordervärdet så fort returen är behandlad och godkänd. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt.